Sidor

fredag 9 april 2010

Ordklasser, satsdelar...

Förvirring maximum de Lux! Ordklasser, satsdelar, huvudsats, bisats, syntax... Jösses Amalia! Hela skallen känns som en enda gröt. Och jag vill förstå! Känner mig så tjatig när jag måste fråga, men annars blir det ju bara så luddigt...

Oroar mig dessutom över den senaste examinationen. Mådde inte på topp när jag skrev den och känner inte att den blev helt rätt. Önskar mig inte någon sorts komplettering... men är rädd för att det kanske kan bli det. Försöker att inte oroa mig över det, det hjälper ju ändå inget till.

Idag åker vi till äldsta, bästa vännen, Petra med familj. Hon har examensfirande och har nyligen blivit färdig förskollärare! Ska bli så mysigt att vara där över helgen. Får dessutom träffa min kära vän Diana och en del annat trevligt folk, som jag inte brukar träffa så ofta.

Hoppas ni får en fin helg! Nu ska jag packa, diska och fixa det sista!

Inga kommentarer: