Sidor

måndag 26 april 2010

Rapport från sjuksängen...

Fortfarande på hemmaplan. Har varit sjuk i en vecka nu. Chefen ringde i förmiddags för att höra hur det var med mig, snällt att hon faktiskt bryr sig. Hon tyckte att jag skulle vara hemma resten av veckan, för att verkligen bli frisk. Vi får se, skulle stämma av på onsdag. Blev i alla fall klart att jag ska gå upp på heltid i juni och augusti, känns skönt. Tyvärr kommer inte min tjänst finnas kvar till hösten, vilket känns jättetrist. Å andra sidan innebär nästa kurs, "pedagogiskt arbete 2", VFU (praktik) på halvtid, så det kanske inte ens hade funkat att arbeta parallellt... Får hoppas på lite extra timmar, när någon är borta p.g.a. sjukdom eller utbildning.

Solen skiner och det är helt fantastiskt vårväder. Jag ligger nedbäddad i sängen. Utanför i lekpaken är två dagmammor med barngrupper, de skrattar, tjoar o tjimmar. Det är helt perfekt hojväder... önskar jag hade eget kort o hoj, vore hur underbart som helst!

Tiden går fort, det är fantastiskt vårväder och snart är även sommaren här! Den underbara! Jag ser fram emot bad och grill med vänner, härliga helger på landet och naturligtvis en hel del hojåkande! Det är lätt att bara blicka ut i framtiden, o glömma bort att njuta i det som är nu. Solen, kärleken, bara varandet, vännerna... Allt har sin gång. Även längtandet är en sorts njutning. Om två månader är det midsommarafton - sen börjar vårt äventyr!

Inga kommentarer: