Sidor

fredag 13 maj 2011

Vardagslyxfrukost

Fredag, fredag äntligen fredag!

Det har varit en vecka med fullt hålligång. Mycket skola och en hel del fixande och flängande – och framför allt – mycket solsken!


Bjöd imorse älsklingen på sovmorgon och härlig vardagslyxfrukost serverad framför tv4:s nyhetsmorgon. Så kan det gå när jag vaknar tidigt och vet att karln behöver lite mer sömn! Kanske kan också den där kärleken vara en påverkande faktor... skulle inte direkt bjuda grannen på frukost, om jag säger så...

Längtar just nu något innerligt till mitt drömland! Saknar bergen, dalarna, naturen, människorna, atmosfären och språket. Önskar vi snart kunde ta en tripp dit, men det känns inte särskilt verkligt…

Min dator börjar verkligen urarta. Skärmen strular mer och mer, för att plötsligt bara funka. Mer frustrerande när den plötsligt inte funkar… Så jobbigt att mitt i ett plugg-flow få strul, eller ännu värre, mitt i en examination! Den som känner för att överraska mig med en ny bärbar dator får min eviga kärlek! (Hm, kanske är en förbannelse?!)

Imorgon ska vi rensa ur vårt förråd. Ska bli spännande, och framför allt, skönt när vi är klara! Kommer att bli olika uppdelningar: slänga, skänka, ge bort, sälja och – det som förhoppningsvis inte blir allt för mycket – spara på ett bra sätt för framtiden. Rensar man under tiden, blir det inte lika mycket när det är dags att ta sitt pick&pack och flytta, den gång då det väl barkar av…


Nu pluggdags!

2 kommentarer:

Cajsa sa...

hallå där ....bju int in grannen....da blir dä proplematiskt

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Hur gick det att rensa förrådet, det är något jag också borde göra men det känns långt bort ;-). Ingen rolig syn därnere med andra ord. Är madde från spec pedagogiken i alla fall =), alltid kul med bloggar =).