Sidor

söndag 22 maj 2011

Så många to-do's...

Vet inte om jag har sagt det förut, men det är mycket nu! Egentligen är det fascinerande hur mycket hjärnan klarar av, alltså att parera, arkivera, komma ihåg, pussla ihop... Just nu arbetar jag med fem inlämningsuppgifter samtidigt, jag säger inte att det inte är trassligt, men bara det faktum att det går?! Fick in en uppgift igår, ska verkligen försöka få in en idag och en imorgon. Det är realistiska mål.

Min kalender är knökfull, det är schemaschemaschema som gäller. Men det vore så skönt att kunna släppa vissa bitar och bara kunna njuta när jag är iväg med tjejerna, kunna koppla bort det mesta av skolan och bara ta det lugnt! Några skolböcker får hänga med i den sparsamt packade resväskan, känns på något vis ändå okej att ligga någonstans på den enorma takterrassen - eller varför inte på stranden - och läsa dem...

Det här kommer förmodligen i efterhand att ha varit min galnaste termin, eller snarare, mitt tuffaste universitetsår. Så många delar som ska gå ihop... Hoppas de sista två terminerna, inklusive examensarbetet, blir en klackspark jämfört med detta! Inspiration, glädje och lust - kom till mig!

Innan jag sätter mig för att skriva klart min stora inlämning ska vi lämna hemmet en stund. Man måste ju ha en bikini när man åker på semester!

Inga kommentarer: