Sidor

tisdag 10 maj 2011

Plugg 24/7

När man pluggar 24/7 så gör en bra seminariegruppsledare livet helt okej när hon är förstående! Fantatiskt med specialpedagoger (läser ju som sagt var specialpedagogik nu) som ser till människan istället för till krumelurer, siffror och streck!

Det känns som om jag inte gör annat än att plugga, äta och sova just nu. Försöker hinna njuta under tiden, som en sån sak att jag haft lunchdejt två dagar i streck, inte behövt kliva upp klockan sex varken igår eller idag - och den fantastiska saken att vädret erbjuder studier ute!

Det gäller som sagt var att njuta under tiden, att komma ihåg att andas och balansera skolstress, pluggpanik och det faktum att allt runt omkring ska funka också. Tack för att jag kan disciplinera mig och köra på, trots krav på prioriteringar av vad som är viktigast just nu.

Det brukar sägas att det ska kännas att man lever och det, mina vänner, kan jag minst sagt instämma med! Nu tillbaks till föreläsningsslutkläm innan det är dags för matteplugg inför morgondagens komplettering. Snälla gode gud, gör så att jag klarar det imorgon och kan slippa den pressen, få det överstökat!

Jag ser fram emot kvällens husvisning, spännande!

Inga kommentarer: