Sidor

torsdag 9 oktober 2014

Handla mat på nätet


I början på veckan gjorde jag något jag inte riktigt vågat mig på förut (om man bortser från när vi fick Linas matkasse i julklapp från Johans jobb) - jag beställde mat från en nätbutik. Det tog en liten stund, men jag måste ändå säga att det var väldigt smidigt. Samtidigt som jag planerade veckomatsedeln klickade jag ner produkterna i matkorgen, sen snokade jag rätt på lite rabattkoder - och vips - så var maten betald och på väg hem till oss med leverans dagen efter.

Inget farande, plockande, kånkande, extra sammandragninspåfrestande eller läggaöveralltpåälskademannen... Sjukt skönt och praktiskt, om ni frågar mig! Bättre disciplin på att inget extra hamnade i påsarna, förutom det som MatHem tydligen tyckte att jag behövde, vilket bestod i extra flingsalt, en burk hela tomater, några extra kiwis och två påsar apelsiner. Jo men visst, det tackar jag för! Det saknades en vara vid leveransen men efter ett samtal till dem kompenseras det vid nästa köp. Rent kompensatoriskt hade de ju egentligen redan gjort rätt för sig och jag får väl helt enkelt klara mig utan den varan, eller ta en liten tur förbi en affär.

Inga kommentarer: