Sidor

lördag 24 oktober 2009

Hemtenta


Stunden är inne. Nu går det inte längre att fly. Under veckan som gått har jag läst, läst och läst. Gjort understrykningar, reflekterat, skrivit ned tankar och resonemang, förberett mig. Diskuterat med arbetskamrater och miniföreläst mina idéer för Johan.

Äntligen är helgen här! Nu ska hemtentan skrivas... Som vanligt är det svåraste att få ändan ur och komma igång. På riktigt. Imorgon klockan 22.00 ska den vara korrigerad, klar och inskickad. Det kommer gå bra. Jag kommer bli galen, få hjärnsläpp, fälla några småstressade tårar och skicka in ett arbete som jag tycker är sådär. Det är så det brukar vara. Och det brukar gå vägen.

Inatt har jag sovit så dåligt. Vaknat en miljon gånger och undrat om det inte är morgon. Drömt mardrömmar och vridit och vänt på mig. Morgonen kom till sist. Senare idag ska jag ta tentabreak med C, ska bli mysigt. Med andra ord är det bäst att jag sätter fart nu. Så jag får ta kvällen, när den väl kommer. Tur att dagen är en timme längre imorgon!

Inga kommentarer: