Sidor

tisdag 6 oktober 2009

Lillebror på äventyr!


I helgen var min yngsta bror här, då min mor bokat en överraskningsweekend till Rom för henne o far. (Han visste att nåt var i görningen, men misstänkte att det var någon kryssning eller så... tji fick han!) Hur som haver har vi myst till max! I fredags var vi på Aquaria, något jag verkligen kan rekommendera!
Så vackra, färgglada akvarium. Det är ett ganska så litet museum, normalt går man igenom det på max 45 minuter, men... vi var där i tre timmar!

Jacob var helt frälst och skrev ett tack i gästboken, helt själv!

På lördagen så åkte vi till ett äventyrsbad i närheten, vi hade hur kul som helst! Men oj vad det gick undan - och mycket folk var det dessutom! Skönt att vi åkte allesamman. På kvällen åt vi gott, spelade lite tv-spel och såg på den senaste Bionicle filmen.

Söndagen bakade vi bullar, det var ju trots allt kanelbullensdag! Vi åkte sedan ut till Johans föräldrar, som har flyttat till hus nu under helgen. Det var kul att se hur dem hade det!

Igår var Jacob med mig på förskolan, han fick vara lite extrafröken. Jag var lite orolig att han skulle få långtråkigt, men han hade hur kul som helst. Alla barnen ville ta med honom hem och dessutom blev två av tjejerna kära i honom! (Något han stolt viskade i mitt öra...)

Idag reste Johan bort med jobbet, inte så ofta han är iväg. Han var nästan lite nervös, men jag vet att han kommer få det hur trevligt som helst. Här hemma är det jag som håller ställningarna och ikväll kommer några av tjejerna över på middag. En ny tradition vi infört, första tisdagen i månaden äter vi gott tillsammans, alla tar med sig något också är vi hemma hos någon. Helt perfekt, inte slitigt för någon, med andra ord.

Utanför lyser solen så vackert på "vårt" höstfärgade träd, medan frosten ligger på taken. Termometern visade -3,9 grader. Usch o fy! Vad kallt det börjar bli! Men, allt har sin charm!

Nu ska jag ta tag i dagen! Hade så gott!

Inga kommentarer: