Sidor

onsdag 18 november 2009

Djungelrummet

Vardagstrampet fortsätter, men allt är inte riktigt som vanligt... Idag ser jag till exempel lite blå himmel bakom de vita o grå molnen som seglar förbi där ute. Och på jobbet har vi fått ett nytt rum, djungelrummet.

Just nu läser jag lekpedagogik i skolan och det följer givetvis med mig även på jobbet. Vi har fått i uppgift att bygga upp en lekvärld med barnen och ge dem en annorlunda upplevelse, vilket är jättekul! Jag hittade boken "Pelle i djungeln" av Jan Lööf och så hittade jag ett rum som behövde göras om... Skönt med kollegor som är pigga och barn som gärna vill vara med, när och där det händer... Se bara det fina sugerör- & pärldraperiet som barnen har varit med och gjort!
Igår kom Pelle ut ur boken och hälsade på vid samlingen, en mycket spännande upplevelse. Imorgon kommer han åter på besök, o då ska barnen få hjälpa till och leta efter den försvunnena apan. Sedan blir det banankalas tillsammans med gammel-Tarsan! Jiho! Bäst av allt är att detta är lika kul för både stor som liten... (Tråkigt bara, att jag inte fick träffa Pelle igår.)
Härom kvällen lagade Johan jättegod saffrankycklinggryta, jag passade på att göra en saffranskaka... livsfarligt gott! Och lite kaffe därtill... Nu plugg innan jobb! Ikväll vankas myskväll med god mat, levande ljus och myselipys! Något jag verkligen ser fram emot.

1 kommentar:

Diana sa...

Bloggdesing.nu är det jag använde mig av då jag inte var nöjd med det jag själv skapat :P
Men det är ett bra tidsfördriv när sådant behövs...
Nice med djungel jag kan komma o vara tarzans fru ;)

Kram