Sidor

torsdag 19 november 2009

..han hade samma tofflor som du!

Bästa kommentaren efter Pelles första besök:
A säger: Natalie! Pelle var här! Han kom på samlingen och visade sin nya såg! Och sin mätare, spikare och fickla... Du fick ju inte träffa honom! Men, han hade samma tofflor som du. Han kanske har köpt dem i samma affär?

Igår kom M fram till mig, appropå ingenting, med en bok (Mulle Meck bygger...): Titta! Han har samma som Pelle! En sån... (visar mig en måttstock, bläddrar frenetiskt några sidor) ..och en sån! Och sån! (Visar både hammare och såg.)

Det är så kul, nu har de kommit igång och är i djungelvärlden med sin kompis Pelle, vid många tillfällen under dagens lopp. Igår gjorde vi kikare, så dem ska jag åka och fixa de sista detaljerna på idag innan jag börjar. För idag är det dags för "finalen" - banankalas och djungeldisco, efter att vi hittat och räddat den bortlurade apan. Jag ska "plantera" ut bananskal, såg:ar, hammare och kanske en och annan apa ute på gården, bara det inte regnar! Tänkte även fixa till en "tipp-apa" och ta med russin. Oh, vad kul det ska bli!

Återkommer med uppdatering, kanske ikväll, om hur det har gått!

2 kommentarer:

Petra sa...

Jaaa uppdatera om detta ikväll eller nån annan dag, låter ju hur mysigt som helst, dig skulle ja vilja ha som fröken. Kram kram

Diana sa...

Det låter som om du har kul på jobbet ;) och med ditt projekt! Kul fröken! Hihi! Kramar