Sidor

lördag 1 januari 2011

Mitt nya år!

Jag hoppas alla hade ett härligt nyårsfirande med många skratt och god mat, det hade nämligen vi!

Dagen går i det lugna, Johan pysslar med tekniken och jag försöker faktiskt mest bara få dagen att gå. Unnade mig igår ett Nintendo Wii med tillhörande träningsspel (födelsedagspengar från svärföräldrar + släkt), men fick både ett och två slag på nosen då hela kitet bara fick lägre och lägre pris, vart efter vi kom till nya affärer. Elgiganten verkade billigast, i alla fall av elektronikaffärerna, men både Maxi och Coop hade överraskande låga priser. Tänk att det kan skilja mer än sexhundra spänn?! Galet. Därav har spelet inte testats ännu, utan jag får snällt hålla mig någon dag till, tills jag har luskat ut hur jag ska göra.

Idag har vi förresten upplevt "Solsidan", en serie vi inte sett förut. Dagen har inneburit många avsnitt och vi har både skrattat och vridit oss lite obekvämt, här uppkrupna i soffan... Jag säger då bara det!

Vi avlägger aldrig några nyårslöften, men detta år har jag tänkt att jag ska ta hand om mig själv mer, ställa rimliga krav - både på mig själv och dagen - samt att jag ska ta tag i saker och ting, istället för att bara drömma och tänka om dem. Vi får väl se hur långt på vägen jag kommer!

Hur tänker du om ditt år 2011?

Inga kommentarer: