Sidor

söndag 30 januari 2011

Solskenssöndag!

Ute skiner solen och inger hopp om att våren ändå kommer dyka upp, till slut. Jag blir glad i själen av bara tanken! Plötsligt och från ingenstans blir allting lite lättare. Lusten och inspirationen till att göra - ja egentligen vad som helst, smyger sig på.

Idag ska jag fixa upp mina fina gardiner i vardagsrummet, ska bara gå och köpa nya gardinstänger, något att klä de synliga delarna av dem med, samt såna dära krokar... Jepp!

Kanske hittar jag även de där stora krukorna som jag är på jakt efter. Jag är ju flexibel och kan tänka mig färger som vit, svart, lila och kanske till och med någon beige ton. Eventuellt dyker ett par längder till sovrummet upp, bara sådär också. Hoppas jag inte har för stora förväntningar på denna söndagspromenad till Jysk...

Vi har haft sovmorgon, ätit massor med frukt till frunch och sett filmen "I rymden finns inga känslor". Perfekta söndag!

1 kommentar:

Fia sa...

härligt med goa mysiga söndagar och lite vårkänslor! :)