Sidor

onsdag 21 maj 2008

Bryta gamla vanor

När jag kommer till mitt jobb om mornarna, så slås jag vid entren av den mest ljuvliga bulldoft! Det luktar helt underbart o jag blir varje dag inspirerad att baka ett stort lass med bullar! Det som talar emot att jag ska göra det är
1 ..att jag jobbar hela tiden
2 ..att vi inte har något frysutrymme att förvara de underbara bullarna (så att man har när det kommer folk) samt
3 ..att vi just nu inte äter något sådant.

I förra veckan påbörjades det nya livet! J har bestämt sig o vi kör på med pappas recept (från aftonbladet, hur bra som helst!). Dessvärre blev jag helt tvärtom den veckan o hade ett större chokladsug än vad jag någonsin haft... Det var bara att ge efter o sedan bestämma sig på riktigt! Så från o med i måndags får jag inte äta godis, dricka latte eller äta saker jag inte tål under veckorna. På helgen tycker jag att man kan få unna sig något gott. Jag tror att kroppen mår bättre av att man iaf inte äter socker varje dag, så då får det bli sånt på lördag-söndag, som när man var liten o det var det enda man visste. Jag tycker den dealen känns okej, o det är det som är det viktigaste! Däremot är sockersuget brutalt. Jag är så sugen hela tiden! O att småäta är ju jag proffs på... Det blir mycket vatten, kan jag säga. ("Åh vad det vore gott med en chokladbit!" --> drick vatten. "En glass i solen" --> drick vatten! "Något till tet på kvällen" --> drick vatten.) Mest tror jag att det är en dålig vana jag har skapat, o nu ska den brytas. Iaf för den här gången!

Inga kommentarer: