Sidor

torsdag 22 maj 2008

Miljonerna jag inte har

Idag är bilagan "Metro Living" med i Metro:n. I den finns en massa bostadsannonser. Men man blir bara deprimerad. Första huset, utgångspris 17'000'000:- ... något varje svensk har i bakfickan. Järnspik, vi kommer aldrig ha råd att köpa hus (i Stockholmstrakterna)!

Och igår såg jag att de sökte butikschef till en av våra andra butiker, som jag varit sugen på förut. Men det tar en timme enkel väg, så isf skulle det vara läge att flytta. Att bo i Sunkan är för visso något som vi lätt har glidit förbi förut, men inte på allvar. När vi flyttar nästa gång vill vi nog köpa, o vart i hela friden skulle vi få dem pengarna ifrån? (Alltså inte 17 mille, men iaf 2-3miljoner...) What to do? Någon som har en genialisk idé att bidra med?

Ikväll ska jag o Å gå på Dansens hus o se Kgl. Sv. balettskolans samt B.A.s vårföreställning, ska bli spännande! Kul att gå på dans, men det lär nog klia gott i benen!

Nåväl, ha en bra dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen! Åh det hade varit så kul att komma o hälsa på, men jag tror tyvärr inte att tiden finns nu innan sommaren. Åker hem till underbara värmland om mindre än två veckor och jag längtar massor! :) Tar du nån semester i värmland i sommar eller är du kvar i huvudstaden hela tiden? Ska faktiskt till stockholm den 13 juni, på Where the action is-festivalen! Tyvärr tror jag att det blir för tajt för att ses, men vi kanske hörs av nåt ändå. Är allt bra med dig annars vännen? Kramar Lisa