Sidor

tisdag 30 september 2008

Fina ringar med stjärntecken i diamant!

Den lediga morgonens väckarklocka
Dagens sovmorgon var något jag sett fram emot länge! Det känns som om jag väckts av väckarklockan allt för många dagar i sträck, och att det är flera veckor sedan jag fick sova ut. Men... när så den vanliga väckarklockan inte är ställd, mobilljudet är avstängt och rullgardinen är väl neddragen, tror ni inte då att man väcks av den fina, lilla lekpark som så vackert ligger utanför vårat sovrumsfönster? Det är många dagmammor som går med sina barngrupper dit och 08.42 skriks det som aldrig förr. Efter några försök att slumra in igen ger jag upp och stiger upp.

Astrid - stjärnteckenringar
Igår hittade jag något helt underbart! Eller tja, första gången jag såg dessa var faktiskt i fredags då vi hade tagit oss iväg till Uppsala (J ville besöka biltema..!). I en av galleriorna fanns en guldbutik och där en monter med så himla fina ringar! Det är ringar i rödguld eller vitguld som är ganska breda med stjärntecken som mönster i diamanter. Så himla fina! Jag föll pladask! (Kika på: http://www.algonet.se/~diamant-/07/he/e5000.html ) Igår såg vi dem i ett skyltfönster inne i stan. Så underbara, men tokdyra!

Liten knodd som lärt sig krypa
I söndags lyckades vi även få ihop en fika med C, J & J. Först öppnade J dörren, sedan kom C och hälsade - och så plötsligt kom en liten J utkrypandes från vardagsrummet! Vi blev så paffa! Senast vi var där tog han sina första kryptag och nu... ja, nu var han tydligen helt vild. Men han är världens sötaste lilla grabb! Så glad o go! Vi fick många pussar den kvällen, det vill jag lova!

Katter med skilda föräldrar
Min J har en gammal kollega, som tillsammans med sin före detta har två katter. Igår när de talades vid hade han glömt komma förbi oss, han skulle nämligen hämta katterna och ta dem till vaccination. Det var nämligen hans halvår... Jag blev så full i skratt! Det kändes lustigt att man delat på husdjuren på detta sätt! Tur att inte nuvarande flickvännen är allergisk, hur skulle han då göra? "Älskling, vi kan nog tyvärr inte flytta ihop, för jag är kattpappa vartannat halvår!"

Eminent besök
Igår kväll hade vi fingäster! ;) Å var här tillsammans med sin E, så slutligen fick vi alltså träffa även denna herre! Vi åt god middag, pratade och myste - det var verkligen jättetrevligt! Hoppas det inte dröjer så länge igen, innan vi ses... Det har tyvärr en tendens att gå lite för långt mellan varven!

Shopping i storstan
Igår var J och jag inne i stan. Jag skulle på ett möte och på det följde en härlig dag på stan. Efter mötet tog vi en kaffe och pratade igenom mitt lilla möte, som blev mycket längre än jag trott. Stackars J hade gått runt o frusit i lite mer än en timme. Sedan kikade vi lite på kläder och annat, tog en trevlig lunch, och sedan kikade vi lite till... En riktig mysdag, om jag får säga det själv! J hittade några t-shirts och en snygg skjorta, medan jag hittade två goa, stickade tröjor! Letade även glasögon, som de senaste tre-fyra åren, men det är så svårt att hitta "de rätta".

Nu är det dags att göra sig i ordning - snart bär det av till ännu en jobbdag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag undrade vad du menade, fattade inte vad jag hade med ringarna att göra (du vet jag vill så gärna tro att jag är allas medelpunkt...eller vad det heter) Men den fattade jag, du tror inte man kan få dom billigare när man har samma namn? De var för övrig jättsnygga. Jaha ja, när ses vi då? Jag åker till Vämland på fredag och åker tillbaka ner på måndag morgon om du skulle va så att då ska åt det hållet i värlen. Kram!

Anonym sa...

Ja ringarna va verkligen fina! men shit va dyra! Nu är vi på plats i kd, hör gärna av dig om du kommer hem nån helg eller vecka framöver ;) kram kram

Anonym sa...

Låter som om du har fullt upp. Hoppas att allt är bra. kram diana

Hooloowoo sa...

Hur stås det till ? Du får samla ihop dig till Msn nån kväll denna veckan. Jobbar.. ;)