Sidor

fredag 12 september 2008

Sjukdom o sorg

En slitig vecka har passerat. Mycket jobb, men mest förkylning. Känner mig bara mer o mer krasslig. Det är lite småsvårt att andas o ett lätt tryck ligger över min överkropp, känns ju inget vidare om jag ska vara ärlig. Usch, det är så många omkring mig som är dåliga nu. Alla bär på förkylning av olika varianter. Krya på er alla höstsjuka, framför allt Z o F, som verkar vara allra krassligast!

Så, mysig hemmakväll för mig själv... eller snarare bara lugn. Inget inplanerat, ja det blev kontentan. Och det kändes faktiskt mycket bättre än vad jag hade vågat tro! Så vad har jag gjort? Ingenting. Pratat med familjen i telefon. Tagit en kort dusch, sedan glidit runt på olika bloggar och druckit lite te. J har varit i Sundsvall på tenta i veckan och är nu på kryssning för att fira en vän som fyllt år.

Under mitt samtal hem nåddes jag dock av ett mycket tragiskt besked. En barndomsvän till mig, än närmre min bror, men även min familj, har omkommit i en bilolycka, för lite drygt en månad sedan. Han frontalkrockade med en personbil och har enligt tidningen dött av att bilarna fattade eld och övertändes. Ofattbart och fruktansvärt! Det går inte riktigt att förstå. Nej. Kan inte fatta det. Det är så märkligt det där, för det var senast i veckan som jag kom att tänka på honom och faktiskt pratade med en vän om honom. Och då fanns han inte ens längre... RIP H!

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch då, jag fick också veta att en kompis som dog för flera års sedan att hennes syster mördats av sin franska sambo nere i frankrike. Tråkigt att du är sjuk. Det blev paj faktiskt. Jag ska klippa mig om 2 veckor för han har ju svårt med tider o jag har ju skola hela tiden typ.
När kommer din käresta hem igen? Ikväll? Krya på dig! Kramar Diana