Sidor

tisdag 9 september 2008

Kick-Off och galej!

Den senaste tiden har innefattat många vänner, nya upplevelser, nya människor och en hel del jobb.

Förra lördagen var jag i "villan" och träffade mina kära värmlandstöser m.fl. Alltid lika mysigt.

Förra veckan var även Gunther (som bodde på Rössl, studenthemmet, i Innsbruck och hjälpte borttappade svenskar med det mesta) på Sverigeturné! Han var hos oss mellan onsdagen och lördagen, tyvärr jobbade jag en del av tiden, men vi hann ses lite o prata lite tyska iaf. På fredagen dök även A-C (kursare från Malmö, var i Innsbruck även hon) upp och vi, tillsammans med hennes syster med vänner, åt middag ihop. Efter det följde de med hem till oss på kaffe och glass, mycket trevligt!

I lördags var det "Girls night out" med fördrinkar och annat gottit hemma hos S, i hennes jättemysiga lägenhet, för att sedan ta en riktig "party-taxi" in till stan för fortsatt dansafton! Vi var ett litet gäng och hade verkligen jättetrevligt! Aftonen blev senare än det var tänkt...

Söndagen var vi på tvåårs kalas för lilla, söta E. Guuud vad tiden går fort! Även det var riktigt trevligt, var så härligt med barn och liv och rörelse ikring!

Måndag, tisdag här har det nu varit Kick-Off med jobbet. Vi har haft föreläsningar m.m. och var på Långholmen inne i stan, i ett gammalt fängelse som är omgjort till konferensanläggning och hotell. Det var lite småcharmigt måste jag säga, och framför allt kul att få se alla kollegor man har ute i landet!

Dessvärre verkar det som om en rejäl förkylning är på intågande, ont i hals, kropp och hosta. Hujedamejjen, det har jag varken tid eller lust med! I helgen kommer M på besök, så då vill jag bara mysa och ha kul! På lördag är det ju dessutom födelsedagsgalej och då måste man vara kry!

2 kommentarer:

Petra sa...

Hej vännen! Det var ett tag sedan nu :( Tack för senast! Hoppas allt e bra med dej. Kram Petra

Petra sa...

Ja det vore på tiden, mitt schema under hösten ser dock tajt ut, men nåt ska nog gå att klämma in... Mitt liv? Jadu, plugg som gäller för hela slanten, blandat med jobb på skolan, så fulla muggar. Går det bra för dig i butiken? Hur är det annars?