Sidor

lördag 11 september 2010

Den elfte september.

Idag är en dag vars datum förmodligen inte går obetänkt förbi någon. Den elfte september. Många tråkiga händelsers dag och jag kan inte låta bli att faktiskt ogilla den lite. Inte så att jag låter det spela någon direkt roll i mitt liv, men det har hänt för mycket för att jag inte ska beröras, fundera och faktiskt oroa mig lite.

Jag undrar hur det kommer se ut i framtiden. I historieböcker, i skolan - när våra barn växer upp... För dem kommer det vara något "som alltid har varit" - i motsats till oss. Nåväl.

Det är lördag. Äntligen lördag! Hur underbart som helst! Vi hade en supermysig, lugn hemmafredag igår. Lagade god mat, slötittade lite på tv och bara hade det gott. Känns som det var längesedan och extremt välbehövligt. Idag, i detta nu, är Johan iväg och hjälper kompisar som flyttar, jag har varit iväg och shoppat lite presenter samt egoboostat lite :) Hihi! Det måste man få göra ibland, eller vad säger ni?

Alldeles strax ska jag åka och hämta upp min älskling, sen bär det av på "bröllopsfika" hos söta vänner innan aftonen bjuder på 30 års skiva (som de kallar det här i storstan). Fullt upp med andra ord!

Imorgon ska vi ut till svärföräldrarna för att hjälpa dem lite och utöver det blir det lite plugg samt ett välbehövligt röj här hemma...

Hoppas ni njuter av en härlig, höstig helg! Krama om dem runt om er lite extra!

1 kommentar:

Lars sa...

oj.. har inte haft en minsta tanke på vilket datum det varit på hela veckan, och särskilt inte idag.. Förrän jag läste det här. Inte ens kollat på klockan nämnvärt..

Men, det är en minnesvärd dag av många anledningar... Tyvärr mest bara tragiska...

Egoboosta låter riktigt bra, klart man ska göra det =)

och du, klappa dig själv på axeln och säg högt; Jag är en vinnare!!

Kram!