Sidor

måndag 20 september 2010

Gårdagens val...

Vilken dag! :) Uppe med prinsen och när han for till jobbet blev det pluggdags för mig. Halvvägs genom boken inför morgondagen ringde de och behövde vikarie på förskolan, så iväg och en förmiddag senare var det åter hem och föreläsningsdags. Superspännande! Fördjupningsarbetesplanering med kursare E, sedan seminarium och diskussion. Hjälp vad jag lär mig mycket och vilken härlig känsla det är!

Snart iväg och träna, idag blir det DanceAerobic - en ny klass för mig - men först lite fix här hemma.

I helgen har vi fixat och donat, men mest tagit det lugnt. Hade äppelkake-/tv-spelsfikabesök på söndagen av Å och E, det var mysigt! Och sedan har det ju varit val, spännande valvaka! Känns tragiskt att SD tog sig in i riksdagen tillslut, men det var dessvärre väntat. Vad tycker ni om valet?

1 kommentar:

Mamman sa...

Hej! Som jag skrivit tidigare i bloggen så har jag gått över till LCHF-kost och utesluter många kolhydrater. Jag äter alla slags grönsaker, men de med mycket stärkelse retar fortfarande magen så de är jag försiktig med. Ibland är det svårt att hitta rätt mellanmål, när man är på stan eller glömt att med till jobbet och då kan jag ibland tillåta mig att dricka en drickyoghurt med låg sockerhalt. Frukt äter jag väldigt sällan nu, äter nästan bara bär. Min mage mår så himla mycket bättre nu när den slipper bröd, pasta och andra processade kolhydrater. En skiva finncrisp eller flatbröd äter jag varje morgon men det har inte stört kroppen alls. Hör gärna av dig om du har fler frågor. =) Jag kommer att skriva mer om maten inom kort, fullt upp med skolan just nu bara. =)