Sidor

onsdag 1 september 2010

Nytt vardagsrumsgolv!

Idag börjar terminen! Och här sitter jag, med öronproppar och halva vardagsrumsmöblemanget i sovrummet, uppkrupen i sängen... Idag ska vi, efter 3½ år, få vårt nya parkettgolv! Man kan kalla det för någon sorts mindre lyckad tajming. Men, men, glad är jag för det! Nytt golv, nya golvlister... lite av en nystart i vårt (mindre nya) boende! Vore vi rika (så skulle vi inte bo kvar här, men om vi skulle bo kvar här) så skulle vi gärna införskaffa nya vardagsrumsmöbler och framför allt: en ny tv, modell ej fet! ;) Hihihi... Förmodligen skulle den där körsbärs-tonen vi har idag också försvinna, för en svartare variant av möblemang. Men, men. Drömma kostar ingenting!

Alldeles precis nu hände det dessutom något lustigt. I våras, maj nångång, gick jag med i en lärarvikariepool. Jag meddelade att jag kunde jobba lite nu och då, från och med september. Idag är det ju mycket riktigt den första september och de är inte sena på att ringa. Dessvärre har jag föreläsning och seminarium, så tyvärr kan jag inte ta passet. Men de lovade att ringa igen. Haha! Det verkar finnas en hel del jobb och kanske kommer jag få jobba en del ändå, de dagar jag inte har en massa plugg. Det gäller med andra ord att vara effektiv och uppstyrd, så jag har tid att rycka ut de dagar de ringer. Och med tanke på det, dags att styra upp dagen och läsa in det sista inför skolstarten!

Ikväll ska vi låtsas att det är fredag här, då hela helgen är uppstyrd på olika håll för oss. Så, efter att vi har flyttat in möblerna på vårt nya golv, ska vi äta gott, dricka lite gott och mysa!

Inga kommentarer: