Sidor

tisdag 14 september 2010

På söndag är det val...

När man är på hemmaplan - vågar man ta en kaffe, så här tidigt? ;)

Snart bär det av på träning. Lurade mig själv rejält igår, blandade ihop Shape (Funktionell styrketräning med varierade övningar för hela kroppen. Vi använder oss av kroppstyngd, bräda, vikter och gummiband för att göra träningen utmanande.) med BodyBalance (En Yoga, Pilates och Tai Chi-inspirerad klass där vi tränar rörlighet och styrka, bl a med målsättning att åstadkomma ett inre fokus och lugn.) och kom således utan skor och inställd på ett helt annat pass... Men, vet ni vad, det gick bra det med! Blev en röjstart istället för en mjukstart, så kan man enkelt sammanfatta det hela.

Idag blir det en Pilatesklass, lite mjukare, lite mer stretch och med tanke på min rygg som är helt kaiko just nu så blir nog det jättebra!

Börjar komma lite bättre i ordning här hemma nu, så skönt! Hade faktiskt både en bra dag och en helmysig kväll igår, så nu känner jag mig lite mer i balans - vi får hoppas att jag lyckas hålla mig kvar där ett tag nu.

Imorgon bär det av till Falun. Ska bli så kul att träffa alla och "leka vanlig student"! Dessutom träffa min f.d. kollega, som jag bor hos, M. Megamys!

Och till helgen är det val. Pinsamt att erkänna, men jag tillhör den där osäkra delen av väljare som inte riktigt har bestämt sig ännu. Ska jag rösta på "det gamla vanliga" eller ska jag rösta på något annat? Mina tankegångar är många och jag tror jag vet vart min röst hamnar, men jag måste faktiskt efterforska lite till. Det allra viktigaste är ATT man röstar. Även om jag inte är bergsäker på vart min röst hamnar, så vet jag vilka partier jag absolut INTE vill ha i riksdagen.

Ha en strålande dag och njut av den härliga höstdoften och löven som färgas vackert rödorangea!

Inga kommentarer: