Sidor

lördag 30 oktober 2010

Att njuta av idag, men längta efter morgondagen...

Är inte livet bra märkligt? Komplext - ja det kan man väl milt sagt säga? Man vill inte att veckorna ska gå så fort, men man längtar hela tiden till helgerna. Man vill inte att åren ska springa förbi, men man längtar till framtiden. Man njuter av det man har, samtidigt som man önskar att man hade något annat... Min önskelista och min längtan - den ständiga framtiden, som man en dag kanske inte ens kommer märka att man lever i. Jag vill vara färdigpluggad, ha ett fast jobb, vårt radhus/hus och de där små knoddarna. Eller i alla fall en, till att börja med... Samtidigt är jag mycket väl medveten om att det inte är idag, o njuter av att kunna ligga på soffan om kvällen när alla bestyr är över. Att kunna sova ut en ledig söndagsmorgon... Men jag längtar ändå efter en liten att ta hand om, styra upp vardagen och livet ikring. Jag längtar efter vår framtid, vår familj. En lite större familj än den vi har idag. Det känns helt enkelt lite tomt, med bara oss två. Oss underbara två.

Jag flyger på rosa moln när jag tänker på min fina vän och hennes familj, lilla M som jag fick höra i telefonluren igår eftermiddag - helt fantastiskt! I sådanahära stunder önskar jag mer än något att jag kunde trolla, vara där i en blink. Inte bo 40 mil bort. Tänk att bara kunna promenera förbi...

Fredag igår, ännu en vecka som har sprungit förbi. Skola och jobb. Jobben bara trillar in, vilket är skönt! Det finns att göra, de dagar jag har tid och vill. Måste erkänna att denna termin känns lite seg. Det är inte det att det är för lite att göra, snarare motsatsen, det är bara det att det inte riktigt fungerar så bra som jag vill. Nåväl. Halvvägs igenom nu. Snart så.

Vi hade en jättemysig fredagskväll! Åt en god middag, tog ett glas vin och satt o pratade länge. Att den sedan slutade plötsligt... när vi somnade ihopkurade i soffan, framför tv:n ca halvtio - ja det är en annan sak!


Har nu på morgonkvisten kört iväg herrarna till bussen, de ska åka buffébåten över dagen och ha en riktigt "grabbdejt". De får nog skitkul, hoppas jag! Själv ska jag passa på och fara till lite olika affärer. Det är ganska mysigt att bara göra det man har lust med, i sin egen takt! Det blir lite IKEA, Chilli, Mio, Plantagen... Inredning och pyssel! Nöje förenat med nytta, eller hur är det man brukar säga? Misstänker att ni gett upp läsningen för längesen, skönt att skriva av sig lite i alla fall, så...

Jag önskar dig en härlig helg och att du njuter av allt underbart som finns i ditt liv, din vardag, din värld. Se guldkornen, de små sakerna i det stora!

2 kommentarer:

Lars sa...

Ja, man får inte glömma bort nuet mitt i allt framåttänk..

Trevlig helg till dig med!!!!

Manisha sa...

Hoppas du får en fin söndag, blev det nåt fint shoppat? Possiposs