Sidor

torsdag 7 oktober 2010

Grannens stereo...

Grannen kände för att ha fest hela eftermiddagen och halva natten. Dunkadunkadunkadunka. Jag fattar inte hur det går till med den lilla bebisen där hemma, måste vara en partybebis, med tanke på all musik som spelas där. Stackars unge! Tillslut lyckades vi iaf somna, jag var för trött för att ens orka störa mig mer än någon liten stund. Men det blev en konstig natt, kändes jättelång och fylld av märkliga drömmar.

Utanför är det jämngrått, här inne pratar morgontv, värmeljusen brinner och jag gäspar. Strax dax att slå på morgonkaffet och ta tag i dagens plugg, en del att bita i. Imorgon muntlig redovisning och inlämning, dessutom har jag en projektplanering som hänger över mig, den ska in idag!

I helgen vill jag bara vara ledig och mysa med älsklingen. Ja just ja, dags att ringa igen och fråga vart lönen tagit vägen, irriterande att chefen missar en sån sak... Man räknar ju med att få cash när man ska... Hm!

Fick igår underbara beskrivningar på kluriga bokstäver av en elev. Det handlade om ord som "skön" - börjar ju på s men låter sch och "göra" - stavas med g men låter som j... osv. Det var verkligen spännande och intressant att höra en sexåring analysera och förklara. Fantastiska, kompetenta barn! Helt ljuvligt!

1 kommentar:

Diana sa...

Usch då :( KRAM