Sidor

måndag 25 oktober 2010

Lyxhelg på Plevnagården inbokad!

Den här helgen skulle vi bara ta det lugn, vi hade tänkt åka ut till landet, men det blev tyvärr ändrade planer. Frågan är om vi tog det lugnt? Vart tog helgen vägen? En massa fick vi i alla fall gjort, alltid något, men är det inte märkligt att just helgen går så förbenat fort? Någon borde på allvar se över fördelningen av veckodagarna, är det rimligt med fem vardagar och bara två helgdagar...?! Jag vet inte jag. Vad säger ni?

I förlovningsgåva av några vänner fick vi ett presentkort på en hotellövernattning, tack Z&R! :) När vi i helgen satte oss ned för att titta och hitta vart vi skulle ta vägen, hittade vi ett riktigt mysigt ställe: Hotell Plevnagråden. Idag när jag ringde och skulle boka, visade det sig att de hade en väldans många gäster och just den helg som vi hade tänkt ut, ja då var det fullt. Men, den mycket trevliga kvinnan i luren erbjöd oss en annan. Efter lite övervägande av det nya erbjudandet tackade vi ja - alltihopa lät bara så himmelens mysigt!

När jag kom hem insåg jag dock att presentkortet skulle hinna gå ut, det var jättekort giltighetstid. Lite förtvivlad ringde jag stället som kortet kom från, men de var inte särskilt hjälpvänliga, de ansåg att jag skulle kolla med Plevnagården direkt istället. Jag ringde upp och förklarade situationen för en trevlig tjej, aom räckte över luren till kvinnan jag pratat med tidigare. Jag förklarade situationen och det enda hon sa var bara "vi löser det!". Så härligt! Vad gick jag och oroade mig för...?! Superproffsigt bemötande, utan att ens ha varit där än vill jag rekommendera dem! Jag ser verkligen fram emot vår julmysvistelse hos dem i början av december! Lita på att jag återkommer med ett utlåtande och några foton därefter! :)

3 kommentarer:

Lars sa...

(du bokade väl inte in första helgen i december där??)


Grymt bra present! Stället ser ju toppenfint ut!
Visst gör det stor skillnad vilket bemötande man får?? =)

Natalie sa...

Nämen toker, så klart jag inte gjorde! Andra helgen åker vi dit, första har vi ju en massa andra mysiga planer, eller hur? ;)

Lars sa...

pjuuuh... ;)