Sidor

torsdag 18 mars 2010

..att framkalla foton

Idag borde våra kort från photobox komma. Vi har ju aldrig varit särskilt bra på att framkalla våra kort, men vi har dem väldigt välsorterade i datorn... Kul! Ehm. Så efter många timmars rens o gallring, fick vi ihop foton från våra gemensamma år. '06, '07, '08, '09 - fyra år. Plus ett enskilt album från vår Santorini-resa och hojbilder som vi ska rama in och sätta upp.

Nu återstår bara att sortera och skicka efter kort från våra "gamla liv" - innan 1+1=2... Det är ett annat projekt. Sedan jag fick min första digitalkamera, när jag fyllde 20 har jag inte framkallat ett enda kort. Men, tagit dessto fler. T.ex. finns mängder med kort från USA och Österrike, som jag ska ta tag i - en vacker dag! Känns jättekul att vi fått ordning på våra, när de dimper ned i lådan blir det till att fixa med fotoalbum och bildtexter.

Kanske far till landet i helgen, då blir det plugg och just fix med detta, framför den öppna spisen. Det vore ju absolut inte fel!

1 kommentar:

Fia sa...

ja känner igen mig! men bra att ni tar tag i det... våra första år försvann det ganska mycket av när datorn kraschade förra året...! sååå trisst.
kul att ni är på g med lgh eller hus! spännande och köpa nåt eget! :)
hoppas allt är bra med dig annars!
kram