Sidor

torsdag 23 december 2010

Dan före dopparedan

Igår hittade jag en löneavi som måste lösas in innan den 25/12 - och vilka dagar har banken öppet innan ehm... juldagen? IDAG. Skönt att jag iaf hittade den INNAN den gått ut, hade inte varit helt kul att verkligen slänga tusen spänn i sjön. Ovärt - som vissa brukar säga.

Måste erkänna att jag blivit lite biten av det här med makramé. Kollegan blev superglad när jag kom dit med hennes färdiga armband och bad mig komma över i mellandagarna för att lära henne att knyta... Hihi!
Igårkväll var vi tvungna en tur ut i julhandeln, hitta julegåva till svärföräldrarna. Min käresta har ju som tradition att vara ute i sista stund, något som inte riktigt klingar i min värld. Stackarn blir alltid lika uppstressad och purken... Undrar om han någon gång kommer lära sig av sina erfarenheter? Misstänker att sista klapparna köps på lunchen idag, för hans del. I ett sånt läge skulle jag bli helt galen... Hur som haver fanns där en Panduroaffär och jag bara råkade köpa lite eget material för att göra mitt egna lyckoarmband...

Idag gäller mest hemmafix och småpyssel. Försöka få ordning hemma, men även bara vara. Ja - förutom den lilla trippen till banken då. Dessutom ett möte för finputs av uppsats innan vi tar julledigt från skolan!

Imorgon är det julafton. Hoppas stämningen smyger sig på när vi landar hos svärföräldrarna ikväll, vore både mysigt och skönt!

Hoppas ni alla har en fin dan före dopparedan!

Inga kommentarer: