Sidor

fredag 17 december 2010

Sjuttonde december

Kan ni fatta att det redan är den sjuttonde december?! Det kan nämligen inte jag... Snart är hela 2010 historia och kalendern visar upp nya dagar, på ett nytt år.

Idag har b-uppsatsen fått sig en rejäl start, resultatdelen är bearbetad och formulerad, precis enligt planeringen. Vi har gjort ett bra jobb och kan verkligen känna oss nöjda efter en lång dag.

Här hemma är en tvättmaskin igång och i köket väntar lite disk, innan jag kan vänta hem kärestan som kommer hem från jobbet, med den goda middagen (det får bli hämt-sallad idag!). Läkarbesöket igår gav inget särskilt, det var "bara" virus - vadå deras vanligaste svar?! - och finns inget mer att göra än vänta ut. Och förutom ett ont dövöra, hosta och halsont så känner jag mig faktiskt lite bättre idag. Det är påväg åt rätt håll!

Helgen innebär en relativt lugn hemmavistelse - kurering, film, baka julgodis, lite plugg och lite jobb (för J). På söndag ser jag fram emot att få upp julgranen, så vi hinner njuta av den innan den åter packas ned. Det är en speciell känsla att komma upp på morgonen och se den stå där och glittra, med klapparna som förväntansfullt ligger och väntar in under!
En äkta julgran, på en äkta julmarknad i stämningsfulla Malmköping.
Jag önskar er alla en härlig helg och en fin fjärde advent!

Inga kommentarer: