Sidor

måndag 13 december 2010

Lussevak!


Natten mellan den 12:e och 13:de december infaller årets viktigaste tradition - LUSSEVAK! Denna gång kändes det dock inte lika givet... När jag ringde Sanna lät hon inte helt pepp och själv kände jag inte alls att "nu, nu är det dags!". Vårt telefonsamtal som var själva grundplaneringen detta år:

Natta: (med trött stämma) vad vill du göra?
Sanna: (med lika opeppad röst) ..ja, vad, vad vill du göra? (säker på att jag ska ställa in).
Natta: ..asså jag, jag vill göra ett pepparkaksslott!
Sanna: ..he, he... (WHAT?! Okej, där har vi ambitionen... suck. HJÄLP? Orka!!!)
Pepparkaksslottsmallen!

Med kvällens lopp har det dock ordnat upp sig allt mer.

Vi har valt att "ta det lugnt" detta år, dvs bara göra lussehjärtan, lussekranser, saffransbröd, mozartkulor och ja... ett pepparkaksslott! Än så länge har vi bara "degat". Moahahaha! (Ja, se vad lite Galliano kan göra med två värmlandsjäntor i storstan...)

Målet: se tv-lucia o käka nybakta lussehjärtan, mums!

1 kommentar:

Petra sa...

Gud vad mysigt...! Härligt med en sådan tradition! KRAM