Sidor

torsdag 30 december 2010

Köpa hus på mellandagsrean!

God morgon alla där ute! Idag steg jag upp med min hjärtebärare och åt en trött frukost med honom. Oavsett hur trött man är, så är det värt det - så mysigt att få börja dagen tillsammans!

Kom på att jag glömt bort att berätta att jag har köpt hus! Skämt o sido... Men denna fina lykta fann jag på Åhléns mellandagsrea, har länge spanat på något liknande och var bara tvungen nu när jag äntligen fann en till ett någorlunda pris... till Js förtret. Jag kan inte förstå, han tycker att vi har tillräckligt med ljuslyktor här hemma, något jag aldrig kan se att det går att få. Det handlar ju bara om att göra sig av med de äldre och ge dem vidare, åt något håll...

På tal om hus... Är det någon av er där ute som har någon erfarenhet av företaget Fiskarhedenvillan? Vi drömmer ju om att i framtiden kunna bygga hus, dock vet vi inte om vi har tålamodet, orken och kunskaperna nog för att klara av den resan, men som sagt, kanske i framtiden... När vi i vågtopparna kikar runt kommer vi åter till denna husleverantör. De har bra priser och fina hus. Dessutom har jag aldrig hört något negativt om dem, jag tvivlar inte på att det finns de som har dåliga erfarenheter av dem, men de är inte lika skandalomtalade som t.ex. Älvsbyhus (detta har dock troligtvis att göra med att denna leverantör är den största i landet och levererar ofantligt många fler hus, vilket gör att det finns fler röster som tycker till och fler brister som dyker upp...). Jag är bara nyfiken - någon som har hört, sett eller själv erfarit just Fiskarhedenvillan?

Slutligen detta berg av nya kläder som en duktig shoppare lyckades komma över, på knappa två timmar igår i Kista Galleria. Mycket bra gjort! Nu har han som sagt, more or less, en helt ny garderob! Hoppas jag finner i alla fall något och framför allt att vi kommer iväg ikväll. Har planer på att möta upp honom i stan, då jag ska fika med en gammal vän därinne idag. Kanske kan vi åka direkt ut dit och slipper mellanlanda hemma...

Nu snurrar både tvättmaskin och diskmaskin och jag ska städa här hemma - världens tråkigaste syssla, dock nödvändig... Den torra tvätten ska vikas in, sängen bäddas rent och det behöver både dammsugas och skuras. Vi får väl se hur långt jag orkar, är så galet trött... Men, gör man tråket nu, återstår bara det roliga och njutbara sedan! Imorgon är det dessutom nyårsafton och den ska vi fira med god mat i goda vänners lag.

Hur firar ni nyår, detta år 2010/2011?

3 kommentarer:

Diana sa...

Jag tror killar överlag gärna hänger upp sig på något som vi tjejer köper för mycket av, haha! Men det är nog så att vi kan ibland fundera över varför de köper vissa prylar skillnaden är väl att vi oftare ventilerar det med nära vännen.
Skulle jag bygga så är jag lite inne på denna: http://www.vastkuststugan.se/house/90.html

Nyår ja partaj hos mammis!

Ni då?

Possiposs!

Cajsa sa...

hej nu blir han fin killen din gillade den rutiga skjortan å en sån lila skjorta va min gubbis så fin i när han hade sitt fina lockiga gråa hår kvar men det har börjat växa ut igen så nu är det svart....Ha lycka till med husköp du får titta in i din ljusgrotta nu under nyår det var fint.Kram

Lars sa...

förmiddagsjobb följt av middag hos vän, enkelt men trevligt och alldeles lagom..


jag kan ta tvätten o disken åt dig, å städet, om du tar mitt pass imorgon!! (11:e raka, kanske somnar innan tolvslaget..!)

Gott nytt!