Sidor

måndag 27 december 2010

I röjartagen...

Något som alla som känner mig förmodligen redan vet är att jag gillar ordning och reda. Och då snackar vi ordning och reda på alla nivåer - ett närvarande sinne, men också en garderob där man finner vad man söker... Mitt enda kryphål på denna punkt, är nog nattduksbordslådan - och en sådan sak kan ibland förundra mig. Just att det faktiskt inte stör mig?! Ni tycker säkert att jag låter knäpp...

Om du frågar mig, vad jag anser skulle behöva göras, skulle jag kunna komma på hur många olika projekt som helst, bara i vår tvåa. Jag tror inte ni vill att jag ska börja rabbla upp dem här... Denna vecka när jag har jullov ska jag, i lugn och ro, rensa och röja lite här hemma, för själens skull. Alltså egentligen inga viktiga saker, men sånt som jag känner skulle behövas.

Idag är det ugnen och frysen som åker på en rejäl omgång. Detta för att det inte ska lukta bränt redan innan vi börjat laga mat framöver och frysen - helt enkelt för att det finns en enorm frys ute just nu! Under tiden unnar jag mig ungefär sjuhundra koppar te, samtidigt som jag myser runt i en stor tunika och mormors stickade sockar.

En annan riktigt jobbig punkt som jag tänkt ta tag i är den liggande "Grey's Anatomy"-säsongen som har väntat på mig lääänge. Känner att det börjar bli dags! Däremellan väntar även en hel hösts tidningar på att bli igenombläddrade och bortsorterade.

Så, tills någon räddar mig ur detta, genom att helt enkelt vilja hitta på något, helst utanför hemmets fyra väggar, är jag fast med just det här...

1 kommentar:

Lars sa...

Vilket röjeri, och egentligen tar sorterandet aldrig slut.. =)
Har ett par lådor som det inte är den ordning jag vill att det ska vara, men var finns tiden att sortera allt som man vill ha det?
En låda i taget... =)

Kommer gärna och snor dig från dina sysslor, det snöar i massor så jag behöver nån att kasta snöbollar på ;)