Sidor

måndag 21 februari 2011

Bihåleinflammation - igen...

Helgen har varit vacker - men kämpig. Lördagen bjöd på ett genommysigt dop, där min äldsta väns dotter döptes. Det kändes underbart att få vara där, även om min andre hälft tyvärr inte kunde närvara.
Dessvärre... har jag bara blivit sjukare. Kära X2000 bjöd under söndagens resa hem på minusgrader - även inne i vagnen. Det har inte varit något höjdarhelg för SJ, ur min synvinkel. Först blev nämligen mitt tåg till Karlstad inställt och sen detta... När jag väl kom hem igår var min kroppstemperatur sänkt och inte ens en lång dusch kunde råda bot. På med fleeceunderställ och upp i soffan under duntäcket, i med en massa te...
Natten har inneburit feberdrömmar och idag sa farbror doktorn att det var dubbelsidig bihåleinflammation som levde om. SUCK! Men, det som inte dödar härdar, eller hur?! Mediciner och vila, det är denna veckans aktiviteter... Också ska man försöka förstå sig på lite matte också.
Nu längtar jag bara efter att min käresta ska komma hem. Jag är uttråkad och hängig, behöver få några kramar och lite mänsklig närvaro. Hoppas jag snart är kry igen!

Inga kommentarer: