Sidor

torsdag 17 februari 2011

"Får jag bjuda dig på soff-dejt?"

Efter ett samtal med en vän blev jag inspirerad. Jag hade ju förberett något litet att ha och mysa med på vår egen alla hjärtans dag... Vilket känns som det har varit alla kvällar denna vecka, förutom just i måndags! Så, ikväll bjuder jag till dejt! Jag ringde min käresta:


N: Hej älskling!
J: Hej gumman. (Låter trött.)
N: Du, får jag bjuda dig på dejt ikväll?
J: Eee...?
N: (Kommer på att det låter lite väl pretantiöst och att jag har feber...) Ja, ehm, alltså en soff-dejt?
J: (Andas ut.) Ja, det kan du väl få, hehe! (Låter glad.)
N: Bra! Om du handlar ditt och datt, så fixar jag!

Team-work!

Han vet bara om våfflorna... inte det bästa, som är hans favorit:

2 kommentarer:

Somehow sa...

Vad mysigt det blev! Ibland är jag bra du. Jag ringer i morgon eller så, så kan vi prata om min "dejt" Kram

floosan sa...

Haha ja man skulle kunna tro det va? jag vet faktiskt inte, jag blev så full i skratt när jag läste det receptet, gör verkligen folk såna smoothies haha