Sidor

tisdag 22 februari 2011

Tulpaner & vardagsmys!

Igår kväll kom så min älskling slutligen, äntligen hem... OCH han hade köpt med sig tulpaner!

Jag låg däckad framför tv:n, orkade knappt lyfta ett finger, han for omkring och försökte fixa med allt han inte hunnit under helgen. Vårt bombnedslag minskade en aning. Tvättmaskin och diskmaskin brummade ikapp. Vi åt lugn matlådemiddag medan vi kikade på "Halv åtta hos mig" - en ny favorit här hemma. Efter det följde "Familjen Annorlunda" och "Det okända". Verkligen värsta tv-kvällen... Men måste säga att det är skönt att få varva ned i soffan. Jag ser fram emot måndagskvällen tack vare dessa program. Det är, som jag tidigare nämnt, min tv-kväll!

Älsklingen bjöd på gott kvällsfika som hann göra mig nyfiken innan den serverades. Det skramlades, frysen var involverad, micron plingade, det skrapades och det rördes... Slutligen kom han in med farmors varma hallongrottor med varm hallonsylt och kall grädde, så gott! Och den obligatoriska stora kvällstekoppen. Älskling, det får du gärna göra till en vana! Hihi! ;)

Det värmer i hjärtat när någon annan tänker på en och gör något litet extra, en helt vanlig dag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Pluss o kram från A-C! Lät som en supermysig måndag.

A-C sa...

JAAAA! Vi måste ta tag i en träff! Ska vi försöka bestämma något i helgen? Behöver också skojiga saker att se fram emot! Pluss o kram

Natalie sa...

Absolut! Såg du mailet (på FB) som jag skickat? Tänkte att det kunde bli vår planerings-tråd! :D Vad tror du om det föreslagna? KRAM

Cajsa sa...

hej min fina lelle gube han köpte en orcied( a kan INTE STAVA)till mej fast det är ju han som är värd alla blommor som finns när han är så tapper å kämpar på Kram

Cajsa sa...

ORKIDE nu tror ja min hjärna klarnade litegrann....Kram