Sidor

måndag 28 februari 2011

En skön helg!


Trots ett genomförkylt hem har det varit en alldeles utmärkt helg. Det gäller att veta vad man jämför med. Solen har skänkt några strålar på våra näsor och hela helgen har varit genomsyrad av kärlek. Vi har sett på film, spelat tv-spel och framför allt tagit det väldigt lugnt!

I lördags träffade jag tjejerna en lugn sväng, att ta det lugnt hemma, eller borta... Skönt att få se lite människor till omväxling!

Igår tog vi oss även iväg på den där visningen. Det var en helt okej lägenhet men området kändes inte rätt. Det var med andra ord helt enkelt inte vår lägenhet. Vi åkte även förbi de andra lägenheterna vars annonser vi tittat på, för att se hur områdena kändes och vi konstaterade väl egentligen bara att vi får fortsätta leta. Det är klurigt när man inte känner till områdena och platserna.

Ringde imorse läkaren då jag fortfarande är febrig. Han sa åt mig att jag skulle fortsätta vila och att det inte fanns så mycket mer att göra än att använda kortisonsprayen och knapra ipren. Verkligen jättekul... Suck. Hoppas jag kommer vara frisk för alltid sen!

Försöker klura i hur det ser ut med sjukersättning. Någon som vet vad man har för rättigheter när det kommer till schemalagd timvikare? Är ju hemma för tredje veckan nu och har tyvärr missat många jobbpass... Saknar mitt jobb!

Hoppas ni har en bra start på veckan!

2 kommentarer:

Anitram sa...

Vad slitigt att vara sjuk så länge. Hoppas det går över snart. Jag tycker du verkar ha otur på sjukfronten! Kram

floosan sa...

Stackare, jobbigt när det blir långdraget. Krya på dig!