Sidor

tisdag 15 februari 2011

Den kärleksfulla dagen

Igår var det alla hjärtans dag. Jag hade tänkt förbereda ett inlägg med en hälsning till er, men jag måste ha glömt det, mellan tangenttrycken och hostningarna.

Igår hade jag en riktig långdag, var på jobbet strax efter 07, bytte arbetsplats mitt på dagen och kom slutligen hem drygt 22.30. Lagom frisk... Därmed är jag idag totalt slut och ligger ännu kvar i sängen. Har i alla fall fått sova gott inatt - dessutom utan att hosta allt för mycket!

Eftersom jag visste att jag skulle bli sen igår, hade jag lagt fram en liten överraskning på soffan till min käresta. Jag hade nämligen "bara hittat något" som jag visste skulle göra honom glad. Gissa om jag blev snopen när den låg oöppnad när jag kom hem... Han ville fira tillsammans med mig. Gulligt. Han tyckte att vi kunde "fira litegrann, i alla fall med någon mysig, god middag" ikväll. Inte mig emot! Nu får jag ju dessutom se hans ansiktsuttryck, det bästa av allt!

Hade ni en bra alla hjärtans dag? Hur gjorde denna (tyvärr allt mer hysteriska, överkonsumerade, amerikaniserade) dag sig påmind i era liv? Skickade ni en tanke till dem ni håller närmast hjärtat? För min del är varje dag alla hjärtans dag.
Underbara solstrålar och varma kramar från mig till dig!

1 kommentar:

Ida sa...

Vad var det han fick, karl din? Blev ju jättenyfiken! :D