Sidor

tisdag 17 februari 2009

Familjen Annorlunda

Vi är inga som är direkt bundna till tv:n, men vårt favoritprogram just nu är ändå "Familjen Annorlunda" (mån. 20.00 tv4). Då kryper vi upp i soffan under en filt och en varsin kopp te, skrattar, myser och förundras över alla dessa underbara syskon, all kärlek och dessa föräldrar, åt höger och vänster, som väljer eller råkar få, så många små skatter!

Jag blir mer o mer säker för varje gång, att mitt sikte på två barn känns väldigt lagom. Jag vet, lätt att säga så här i förväg... Det kommer säkert te sig annorlunda när man väl står där. Undrar om mina föräldrar hade tänkt sig fyra barn från början?

Ibland blir jag orolig, tänk om vi inte kan bli med barn? Och om man har turen att kunna bli det, tänk om barnet inte är friskt, där inne? Sedan vill jag inte ens tänka på allt vad som kan hända när det väl är ute och lever sitt liv... Man kan inte kontrollera världen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det där programmet e verkligen "annorlunda", brukar kolla på det jag med.
Förundras av att dem verkligen orkar få allt att flyta så som de gör :)

Anonym sa...

jo men under helgen och veckan där har jag nog tid och ses.. ska till örebro på tisdagen och pluggar för en hemtenta.. men borde kunna ta mig tid! :)

förstår att det kan bli jobbigt med längtan.. men se utbildningen som ett väldigt stort steg i rätt riktning och som att ni är en bra bit på vägen.. 1,2,3år går fortare än du tror, även om det absolut inte känns så.. Jag har varit i precis samma längtan som dig för 3år sedan och trodde aldrig vi skulle komma hit.. men nu är vi här..

ja men man måste våga ta steg i livet, i ditt fall kan det handla om utbildningen, du "våga" ta steget, du kommer "vinna" eftersom du närmar dig din framtid.. det kan också va småsaker, som att vi vågade gå på babysången igår trots att vi inte kände nån och i slutändan kanske vi vinner nån vän? vad vet jag.. eller att jag vågar fortsätta med utbildningen på en gång, jag kommer ju vinna min framtid.. låter det luddigt eller lågiskt?

nu ska vi åka och handla.. kul om vi kan ses på en fika när du kommer hem :)
kram

Anonym sa...

Jag tycker också om det programmet, samt "Unga mödrar", kanske för att de är mer realistiska än många andra program som visas på tv. Och barn kan man ju inte låta bli att le åt när man ser dem heller :) Är barn på tapeten inom en snar framtid för er? Det är bra när andra skaffar små sötingar så man får låna dom ibland (A) hihi... Tack för alla fina råd du skrev som kommentar på min blogg föresten! Men sjukgymnastik på KMTI, är inte det dyrt?