Sidor

fredag 27 februari 2009

Vårväder!

Underbart väder, måste jag säga! Klarblått o solsken, av det gråa snövädret som låg över livet imorse, finns ingenting kvar!

Morgonens redovisning gick bra. Jag börjar mer och mer tro att jag underskattar mig själv ganska ordentligt. Att det ska vara så svårt att tro på sig själv, jag kan inte förstå... Det känns som att man ändå har en ganska dålig självuppfattning när man exempeltvis tror att man ska få underkänt och får toppbetyg. Eller att man känner sig dåligt förberedd, men ändå går rakryggad ut på andra sidan redovisningen. Hur ska man göra för att bygga upp tron på sig själv?

Tog en uppfriskande promenad med en vän i luren, mycket bra sätt att komma ut, trots avsaknandet på handsfree. Jag kan vara lite dålig på att komma ut annars, även om jag skulle vilja. Jag har ingen bra musikspelare att ta med och att gå helt själv sådär, ja det känns ganska omotiverande för mig. Underbart med luft o ljus o ny energi!

Och det är fredag! Johan jobbar kort dag o imorgonbitti är det träning, sedan bara ledigt. Lägenheten är nystädad (..kunde inte hålla mig ifrån det igår...) och allt känns bara skönt! Söndagar är också helt underbara! Då är det sovmorgon o segdag i soffan med film o mys o slapperier. Helt lovely! (Jennie, du får släppa söndagsångesten och bara njuta av dagen!)

Hoppas ni alla får en trevlig helg!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du om du hittar vägen på hur man tror mer på sig själv, kan du väl höra av dig?
Hoppas ni får en underbar helg!

Kan du inte lära mig att inte ha söndags ångest? Hur gör man?

Massa kramar

Somehow sa...

Jodå, det går mega snabbt, bara tre helges som jag ska jobba eller så. Nope, ingen lön. Den kommer förhoppningsvis på måndag.

Anonym sa...

ju fler ggr du upptäcker att det går bra för dig kommer hjälpa dig på traven och få självkänslan på plats :)

helt underbart väder nu, så jag ska ge mig ut på en härlig promenad med doggsen i solen :)

njut av en härlig helg, det ska jag göra! :)

kraam

Anonym sa...

Jag måste säga att den här söndagen har varit betydligt skönare än den förra. Har spenderat den på samma sätt som du sa att du skulle spendera din, nu väntar dessutom underbart god mat, kotletter och potatisgratäng och underbart roliga parlamentet på tv :) Ja, absolut kan vi ta en promenix i stan när du är här, mer än gärna! Shoppingen får dock vänta tills nästa månad då det finns mer pengar på kontot, har inte hunnit ikapp ekonomiskt än riktigt. Hoppas du får en bra vecka nu! Kram!