Sidor

tisdag 24 februari 2009

Slutspurten...

Om en o en halv timme är det tentadags!

Det gäller att ta vara på den berömda "morgonstund har guld i mun" och spurta in i det sista. "Gick hem" från skolan vid åtta-tiden igår kväll och måste säga att jag fick mycket bra gjort, även då jag inte kan påstå att jag känner mig helt förberedd. På något vis känner jag bara att, tja, det får gå som det går. Det går liksom inte att rädda världen varje gång - jag dör inte om jag inte klarar denna munta, men visst vore det skönt att ha den bakom sig... Å andra sidan spelar det ingen roll om man får G eller VG, när man sitter där på sin anställningsintervju är det att man har en examen som spelar roll. (Och godkänt borde jag klara, om jag inte får helt fel fråga!)

Well, lite pirr i magen har jag och jag förmodar att det är bra. Förhoppningsvis kommer jag känna mig nöjd med min insats och sedan kan jag och lillebror njuta av vårt äventyr till Naturhistoriska och Cosmonova! (Blir nog till att ta siesta efter tentan, annars kommer jag somna på Cosmonova - igen.)

Men... nu kör vi!

Inga kommentarer: