Sidor

lördag 21 mars 2009

Äntligen hemma!

Som jag förutspådde skulle lugnet o studiedisciplinen lysa med sin frånvaro i K-d, det var lite för många andra bollar i luften, så nu sitter jag här och skriver på min examination.

Tog tåget igår morse vid sex-tiden o pluggade faktiskt hela vägen till Sthlm, var hemma vid tio-tiden o fortsatte efter en liten stunds landande med studierna.

Runt tre-tiden kom den kära mannen hem, det var en lång, underbar kram och bakom ryggen gömde sig en lika lång, underbar, röd ros! Jag blev mycket överraskad o glad!

Skönt att åter vara hemma, sova i sin egen säng samt krama o pussa på älsklingen! Gårdagskvällen bjöd på mysmiddag hemma hos C, J & J, vilket var jättemumsigt o trevligt!

Imorse var det boxen som gällde o obotligt trött tog jag mig igenom den. Efter mycket lunch o lite vila var det bara att ta tag i plugget igen. Nu har jag kört på i lite drygt sex timmar o texten med arbetstiteln "Mimmi och Spindelmannen, individen och identiteten i skolans värld" börjar få ordentlig form. Vi får väl se vart det hela slutar... Nu är det dags för avrundning av skolan och dags matlagning, det bjuds i afton på annorlunda schnitzel o klyftpotatis på Sturevägen. Trevlig kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh låter gott :) Hoppas ni får en skön lördag kväll! Och att det går bra med plugget! Imorgon ska jag också plugga...

Kram