Sidor

fredag 13 mars 2009

Dålig disciplin

Till att börja med ett konstaterande:

jag har fruktansvärt dålig disciplin just nu. Igår fick jag inte heller mycket gjort och idag har jag varit uppe sedan sju o inte gjort något mer som är relaterat till skolan än tänkt, samt haft en mailkommunikation gällande nästa vecka med min handledare. Fruktansvärt dåligt! Skärpning Natalie!

I övrigt har jag varit jätteduktig vad gäller praktiken dessa tre första dagar. Det har fungerat jättebra med all personal samt alla härliga barn på min förskola. Jag har lett moment, varit högst delaktig och löst problem - landat bra, med andra ord. Haft många givande samtal med mina handledare och fått kloka infallsvinklar från de små.

I veckan har det kommit mycket snö, vilket de flesta av barnen har gillat. Vi har gjort snölyktor och åkt en massa pulka. Men så frågade jag en liten, försiktig tjej om hon tyckte det var kul med snön, där hon strosade runt på innergården och hon svarade "jag tycker mer om sommaren, då får jag ha min fina klänning, den är grön med blommor på". Det märks att vintern, trots att det bara är mars, ändå börjar kännas lång. När det inte bara är vi vuxna som längtar efter sol och värme, utan även barnen...

Jag har tänkt en del på vad den här tiden på året betyder för mig och jag skulle vilja skriva några rader om det. Men det passar sig inte här, just nu. En annan gång, helt enkelt. Det finns med i mitt hjärta så länge.

I övrigt åker vi till Värmland idag, Johan och jag. Även svärföräldrarna kommer med, ska bli jättemysigt! Helt galet, men detta har vi planerat i ca. tre månader, nu går våra kalendrar ihop och det är äntligen dags! Tror att "svärisarna" är ganska nöjda med att deras son har träffat en värmlandstös - eller kanske ännu mer Johans mormor och morfar, som även de bor i Värmland. Detta innebär ju att det blir fler tillfällen att träffas! Hehe!

Igår kraschade även vår stationära dator - igen. Stackars älskade Johan som tillbringade lite drygt 1½ vecka med att fixa den senast, vilket inte alls var särskilt länge sedan. Vi kan inte förstå vad som har hänt, och jag misstänker att det nog snart är dags att investera i en ny sådan. Ni kan ju gissa hur glad min käresta var igår... Inte direkt. Och inte hjälper det då heller hur man än försöker muntra upp - det är kört. Tur att vi är miljonärer och att en ny dator bara är en fis i vår galaxiskt ekonomiska rymd! Ehh...!

Nåväl lite loggboksförande, packande, o pluggande står på schemat nu. Ha en skön helg!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Känner såväl igen det där. Att köpa en dator är ju en bagatell just nu hehe. Vi har fått leva väldigt fattigt här pga av nyköp av dator, men men. Vad gör man som distansare utan dator? Det funkar ju inte. Ha det så gott! kram kram

Anonym sa...

åå tråkigt med datorn! hoppas det löser sig! vår krascha för inte så länge sen, disken vart ju helt tom, allt va borta och vi va tvugna och köpa ny... blä..!
men det är ju bara materiella ting som tur är!
Det där med diciplinen löser sig, man kan inte va på topp alla dagar.. min diciplin kommer och går, ibland blir man tokig eftersom man hittar på så mycket annat istället för och plugga.. hehe
Jag förstod precis va du mena när du kommentera mitt inlägg ;)
Hoppas ni får en trevlig helg! :) Stressa inte för mycket och slå en pling om du orkar/hinner ses, annars tar vi det en annan gång ;)
kram

Lars sa...

om ni inte har allt för höga krav på eran dator så kan ni få min "gamla burk" tillsvidare... =)