Sidor

torsdag 5 mars 2009

Superwomen!

Godmorgon världen!

Inatt sov jag något så fruktansvärt dåligt. Det var oroligt o en massa drömmar o mitt i det började diskmaskinen (som vi ställer på klocka o kör under natten) att tjuta, någonting står inte rätt till med den, det är bara att konstatera. Dessutom valde sängen att ha kuddkrig med mig, då förkylning härjar har jag ökat kuddarna i sängen, men tja, det blir helt enkelt inte plats för mig(?!) då... Suck!

Så. Nu har jag beklagat mig klart. Tror jag.

Idag är jag superwoman! Trots öronproppar för att lyckas sova mig igenom Johans snooze-uppvaknande-process så var det jag som vaknade och inte Johan av att klockan skrek. Knuff-knuff, så vaknade den kära mannen. För att trösta o plåstra om mig efter den dåliga nattens sömn tiggde jag några kramar under hans uppvakningsprocess. Mys!

När jag sedan fick hejdåpussen kändes det lika så bra att kliva upp. Jag tänkte unna mig en mys-(natalie-johan-vill-ändå-absolut-inte-se-denna-)film! Men, haha! Där snuvade jag mig själv på ett mycket klokt vis! Istället traskade jag ned till tvättstugan o fann den ledig, vilket även en annan grannfruga gjorde. Vi var rara mot varandra o delade m.a.o. på vad som fanns att tillgå.

Så, idag är jag som sagt superwoman! Klockan är tio, jag har hunnit tvätta o hänga sex maskiner. Dessutom bäddat rent o tagit hand om diskmaskin, kök OCH hunnit plugga inför studiegruppsmötet nu om en liten stund.

Mm-m, mäkta nöjd! Så, nu har jag skrutit klart!

Ytterligare på dagens schema står plugg, plugg, ta hand om tvätten, plugg samt att andas. Jag kom nämligen av mig på den fronten igår kväll, mitt i en inlämning o har inte riktigt hamnat på rätt spår ännu. (Det är mitt nya projekt, att andas.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, vad ambitiös du är! Det är en underbar känsla när man slänger ett öga på klockan och upptäcker den vara tidigt på dagen fortfarande, trots att man hunnit klara av en massa bestyr redan :) Föresten, när är det ni tänkt komma till Karlstad? Jag har ett kalas att bjuda er på också :) Dock är det inte förrän den 25.e april. :)