Sidor

tisdag 16 november 2010

10 saker jag är bra på!

Min vän Lasse har gett mig en utmaning... att skriva 10 saker som jag är bra på. Det är nyttigt att påminna sig själv om sina positiva egenskaper, något man som vuxen ofta blir allt sämre på, medan barn är helt fantastiskt duktiga på det...

Jag är bra på...

..att visa omtanke & uppskattning.

..att vara kärleksfull.

..att ge komplimanger.

..att njuta av stunden och inte ta något, eller någon, för givet.

..att baka.

..att skriva.

..att sy.

..att pyssla.

..att inreda.

..att lyssna.

Jag skickar denna utmaning vidare till Petra, Diddan och Frida.

Vad är du bra på?

2 kommentarer:

Petra sa...

OJ! Detta är ursvårt, minns när man skulle skriva TRE saker typ i skolan, om saker man är bra på, och bara det är ju svårt. Men jag ska tänka på utmaningen ett tag...

KRAM

MammaMorran sa...

TACK för ditt mail, och konstigt att du inte kan kommentera- du får prova igen :D

Vilken bra lista du hade gjort- sånna borde alla göra! Det ska jag göra imorgon. Kika gärna in och läsa min :)
Kram
MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism