Sidor

tisdag 16 november 2010

Friskus!

Ja, nu är jag bestämt friskus! Idag har jag haft min feberfria dag - så skönt! Och jag har orkat mer! Huvudvärken har inte alls varit lika sträng mot mig, förvisso hjälpte nog alvedonen lite, men det är säkert som så att spänningarna kan sitta i ett bra tag till... Förutom att jag har sovit mycket, mycket så har jag idag orkat få ordning och reda här hemma. Nu är det rent och fräscht igen, en sån befriande känsla!

Dagen avrundades dessutom hur bra som helst, med indisk hemhämtad middag, hemma hos goda vänner - så lyxigt en helt vanlig tisdagskväll i mörka november! Efter den fuktkalla lilla promenaden hem var det bara att borsta tänderna och krypa ned i den nybäddade sängen. En helt underbar känsla, även det! Framför allt när man känner sig så älskad som det bara går, av just den man älskar!

Jag kan inte ha det bättre! Novembermånen lyser starkt på himlen, försöker ta sig igenom förvinternattens fuktiga luft, stjärnorna tindrar och min käresta ligger och småsnarkar i sovrummet. Jag ska göra ett nytt försök till att somna gott. Imorgonbitti får vi äntligen äta frukost tillsammans igen, efter denna långa sjuk(-med-sovmornar-)tid som har varit.

Hoppas ni sover gott, drömmer vackra drömmar, vaknar utvilade och får en helt fantastisk morgondag! Vad kommer göra din dag lite extra bra?

1 kommentar:

Fia sa...

Hej hej!
På fredag får jag och Wilja lek och fikasällskap av min kompis Mia och hennes son. Så tyvärr passar det inte så bra på fredag, men du får gärna hojta till en annan gång när du kommer hem! Kul att du hade oss i tankarna i varje fall :)
Kram