Sidor

tisdag 9 november 2010

Snöstorm och önskningar

Helt plötsligt, från ena ögonblicket till nästa, blåser en snöstorm utanför mitt köksfönster. Igår -12c, idag nollgradigt. Vad händer?

Jag är hemma, i soffa-/sängläge, med feber, snuva, halsont, öronont, kroppont... What's left? Försöker kurera mig med sömn och vila, blandar te på syster Annas recept, med färskriven ingefära, färskpressad citron och honung. Ska till och fixa koksaltlösning för att försöka "rensa upp"... suck. Blev igår kväll ompysslad av världens finaste - med god middag, kvällsfilm, te, mys och massor med kärlek. Underbart och underbar.

Idag är det den nionde november, herregud, hela det här året har rusat fram! I övermorgon har jag redovisning och måste orka få till en sådan. Hur? Men roligare att sikta på är denna månads många uppiggande bravader, så som min födelsedag! Något som alltid är lika klurigt och efterfrågat är en önskelista... Det knasigaste av allt är ju att allt i denna värld kostar pengar, så märkligt... Men, önska kostar ingenting! :)

Min fina vän Diddan har god smak... hon ledde mig till dessa vackra klockor! Och en klocka har jag ju önskat mig i några år! Jag kan inte riktigt bestämma mig, men den längst till vänster är nog ändå favoriten.

Mina fina bästa vänner har under årets lopp även de fyllt just 25 år, utöver detta har de dessutom avslutat sina utbildningar, den ena examinerade som förskollärare och den andra diakonvigdes. Jag är så stolt över er! I samband med dessa händelser har de fått vasitt armband, med olika berlocker på. En gåva som går att "fylla på", med livets alla händelser och år som passerar.

Även detta är en rolig sak jag funnit... och som vanligt såhär års, så börjar sidorna i min kära följeslagare, almanackan, ta slut. Via denna sida kan man skapa sin egen!

Hoppas ni har en fin dag, i detta snöiga land!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi så bra med önskningar så man vet liiite vad man ska kika efter i present! Hihi! Possiposs

Pssst gillar alla tre klockorna tror den i mitten skulle klä dig ypperligt!