Sidor

måndag 8 november 2010

Förkylning och feber


Jag har mycket att vara glad och tacksam för i mitt liv, men jag måste få gnälla lite först...

Nu har jag varit genomförkyld med olika varianter av symptom i drygt tre veckor. Hur gör man för att bli av med det? Halsont, snorig, hosta, huvudvärk, ont i öron, ögon och kropp... idag: febrig. Suck. Nån som har nån dunderkur? Jag har provat med te, vila, citron, vitlök, mandariner, vatten, sömn, varmt bad, massage...

Denna vecka väntar examination och redovisning, då jag känner en viss press gällande det gick jag givetvis till VFU:n idag - dock vart jag snart hemskickad. Nu vill jag bli FRISK!!!

I övrigt skiner solen underbart utanför fönstrena, frosten glittrar i gräs och på tak. När vi vaknade imorse stod termometern på -11,9C, kallast hittills i år! Denna helg har varit lugn och mysig. Jag är så glad att jag har världens finaste fästman!

3 kommentarer:

Somehow sa...

Tyvärr har jag inget tips på dunderkur, men till nästa års "höstsjuka säsong" eller när du blivit frisk, testa med att svälja 10 hela vitpepparkorn. Jag har testat det och tror inte jag var sjuk alls den hösten. Men det kanske är skrock... Men de gör inget dåligt i alla fall och man känner ingen smak från som heller.

Krya på dig! Kram

Natalie sa...

Ja, just ja. Det är magsjukeknepet! Eller, brukar köra med pepparkorn för att hålla bacillerna borta. Det kanske funkar...?! Why not? Allt är värt att prova! Kram!

Diddan sa...

Inte en aning jag har varit hes, ett sömn behov utan dess like och så är jag hostig och snörvlig sen den 24 oktober skit tråkigt faktiskt och har inte heller funnit någon dunder kur! Men prova på och hör av dig när du funnit rätt.
POssiposs