Sidor

torsdag 18 november 2010

Utvecklingssamtal

Om man skulle ta och kicka igång denna dag också...?! Små snöflingor faller ned och frosten glittrar vackert där ute, på vardagsrumsbordet dansar två ljuslågor och tvättmaskinen snurrar...

Igår var jag äntligen tillbaka på min praktikplats, med en positiv inställning blir allt (alltid) till det bättre! Så är det! Hade en bra, men lång dag. Uppepå det var jag dessutom tvugen att ta mig iväg till biblioteken, då tiden för all kurslitteratur som jag lånat gått ut. Blev verkligen trevligt bemött och när jag lite ursäktande förklarat varför jag var sen, fixade den söta bibliotekarien alltihopa. Vilken överraskning! Tack!

Idag ska en examination skrivas klart och sedan ska jag skriva en självbedömning och skicka in, i nästa vecka är det nämligen dags för utvecklingssamtal för frökenfräken. Deadline är imorgon kväll, men jag vill göra undan detta, så jag bara kan njuta av helgens firande, det är ju trots allt inte var dag man fyller 25! Dessutom är det en hel del att stå i, så som handling, matlagning, bakning och övrigt fix.

Inte att glömma är den lilla resan hemöver, på drygt tre timmar... J ska lämnas på Arlanda drygt halvsju imorgonbitti, så jag kan nog räkna med en låååång dag. Ser fram emot att krama på familjen och träffa alla fina vänner. Firandet med J får bli nästa helg istället! Han får skåla för mig på distans! (Han ska till Prag med jobbet över helgen, de får det nog hur kul som helst, hoppas jag!)

Ju förr jag blir klar med skolan, kan jag knata iväg och handla, ska förbereda en härlig tårta inför lördagskvällen! Sedan blir det till att packa och få koll på läget... Imorgon är dessutom medicinkuren över, efter denna härliga bihåleinflammation! Perfekt tajming! Hihi, då får jag skåla i ett glas bubbel på lördag, trots allt!


Vad händer hos er idag?


Ps. Det här med besöksräknare är ganska festligt... Kul att se att det verkar sitta läsare över hela jorden, som återkommande tittar in! Jätteroligt dessutom, ni (för mig) nytillkomna som kommenterar! Jag blir så glad!

2 kommentarer:

Fia sa...

Jag har funderat på en sak... Du behöver ju inte svara.. men på bilden med din sambo, så håller han väldig sött på din mage, är det så att det är dags????? Eller är han bara lite go rent allmänt.. :)

Natalie sa...

Hihi, Fia. Vet du, tanken har slagit även mig... men, nej, tyvärr. Nu rodnar jag ju lite, men det är inte dags. Vi får drömma och längta ett tag till! :)