Sidor

torsdag 9 april 2009

Bästisar



Idag är det skärtorsdagen. O dagen började med frukost tillsammans med älsklingen, jag visste att vi i princip inte hade något i kylskåpet då vi i eftermiddag åker ut till landet över påskhelgen, så när jag låg o segade mig funderade jag på vad han skulle lyckas gräva fram! Te o rostmackor med mammas plommonmarmelad, ta-da! Bara det att han glömde rosta dem... vilket han kom på, liksom lite för sent. Det är inte lätt på morgonkvisten!

Letade efter en gammal cd o hittade då en helt annan. "Bästisar: Petra o Natalie"(2003-04-08), blev så glad! Kommer så väl ihåg när vi satte ihop den o den innehåller låtar som följt oss genom åren, med artister så som Spice Girls, Back Street Boys, Together, Foreigner, Marvin Gaye... Riktigt nostalgiskt, vill jag lova! Saknar den tiden, då allt var så "enkelt" - eller vad säger du Petra?


Dagens to-do:
  • Bädda rent
  • Baka påsktårta (receptet kommer!)
  • Fixa i köket
  • Damma
  • Dammsuga
  • Vika in tvätten
  • Packa
  • Plugga utvecklingspsykologi samt revidera en text

Dags att sätta fart med andra ord... Så får vi se vad tidsoptimisten hinner med!

2 kommentarer:

Petra sa...

Ja, det var tider det, har den liggandes här någonstans jag också. Har faktiskt lyssnat på den ibland och drömt mig tillbaka. Ha en finfin påsk nu och rå om varandra. Kram

Diana sa...

Oj ja deet är inte lätt på morgonen ibland. Hoppas ni får sköna dagar :) Ta hand om varandra.
Possiposs