Sidor

tisdag 21 april 2009

Ge mig sommar NU!

Nu är jag trött på det här! Det SNÖADE på mig när jag gick hem från förskolan idag. (Förvisso bara några små, borttappade flingor, men ändå!) Och kallt har det varit! Imorse verkade det lovande, då verkade solen vara på intågande, men när vi sedan skulle vara ute, extra länge på eftermiddagen, var det riktigt ruggit. Det där melliset ute var bara att flytta in...

Jag längtar efter sommar! Det kunde gott få vara en månad framåt i tiden. Jag vill ha sol och sommarlov! Åka motorcykel o njuta av alla solstrålars energi, bara för att jag behöver det! Just nu är en riktig sparlågeperiod. Man märker hur alla är totalt väderbundna och då det är så att solen inte skiner, då är det liksom inte särskilt kul med någonting. Dessutom har det åter blivit minus om nätterna, vilket baksteg! Men, till helgen smäller det! Då ska det i Stockholm bli sol och nästan 20 grader! Som jag längtar!

Imorgon och på torsdag är det hemtenta som gäller. Jag känner mig tyvärr inte jätteladdad. Det har varit mycket nu, inlämning på inlämning, och man märker hur det där "låt-gå:andet" kommer krypande. "Det har ju gått så bra hittills, så då får det duga, det som blir nu." Ja. Farligt, farligt...

Har haft en jättemysig dag på förskolan, barn är bara så underbara! Önskar jag kunde vara där mer. All den där energin som de har, den behöver jag nu! Nåväl, snart iväg på boxen, då får man göra av med lite slagg i kroppen och dessutom skapa ny energi, härligt!

1 kommentar:

Diana sa...

Usch för snö, det har varit kallt och grått här med hela dagen tills för någon timma sedan då kom solen så nu var jag Bonzo ute på en lång promenad. Vilket var härligt!
Lycka till med hemtentan!

Kramar