Sidor

onsdag 1 april 2009

April, april, din dumma sill!

April, april din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill! Är det någon som har blivit lurad idag? Hur löd lokaltv:s o tidningarnas skämt hos er? I personalrummet på förskolan var lättmjölken (den med blå förpackning) alldeles blå! "Uuää vad äckligt!" var det många som utbrast. En trodde att det var Arlas alldeles eget skojeri innan hon förstod att det var en av kollegorna, som förövrigt skrattade gott där hon satt i soffan o förnöjt såg allas reaktioner.

Maria, min gamla barndomsvän, fyller år idag, så nu är hon ikapp mig för ett halvår! Grattis till de 23 fyllda! Slog en plingeling för att gratta o då passade vi på att uppdaterade oss på vad som hänt under den senaste tiden hos varandra, riktigt mysigt.

Idag skiner vårsolen helt underbart o termometern på balkongen (där solen förvisso ligger på) visar 24 härliga grader. Om detta underbara väder bara fick stanna o förgylla vår härliga vår! Jag kom hem efter ytterligare en praktikdag med alla små guldkorn o var riktigt full av energi, vilket jag använde på ett mycket bra sätt! Städade hela vårt hem, fixade all återvinning, röjde i förråden o slängde skräp. Så skönt när det är gjort!

O nu... så "pluggar" jag. Ja, det har jag gjort hela eftermiddagen... *Hrmpf!* Dags att ta tag i det med andra ord! Vi har en ganska krånglig observationsuppgift denna vecka som bygger på våra egna praktikplatserfarenheter. Den ska vidareutformas en himla massa, så det gäller att det blir bra från början. Känns jättesvårt om jag ska vara ärlig. Nu kom hjärtat hem också, han ska laga en god middag på fläskkotletter i svampsås med potatisklyftor idag, ska bli spännande!

1 kommentar:

Diana sa...

Skönt och slippa bli lurad. Att inte behöva gå på det.
Hoppas du har en skön kväll!

Kramar