Sidor

torsdag 23 april 2009

Inget godis idag

Inget godis idag. Måste få ordning på mig. Det går ju inte att bortse från att man måste anpassa kosten efter verksamheten. Detta har ju aldrig varit ett problem förut, men när man nu pluggar o sitter still betydligt mer än man tidigare gjort, eller snarare, vid arbete satt/sitter jag aldrig, så får man lägga kosten därefter. Därmed, inte en massa småätande o onyttigheter, vilket det lätt blir när man pluggar.

Däremot går det aldrig att ändra ett beteende om man inte själv vill. Nu hinner jag äntligen träna igen, vilket blir mellan 2-5 gånger i veckan, underbart skönt! Och med träning menar jag då framför allt olika pass på simhallen (box, spinning, yoga, core) samt längre promenader i högt tempo (så fötterna fungerar). Snart ska jag väl lyckas få fatt på en ordentlig cykel också, så då blir det ordning!

Sedan inte en massa onyttigheter, som sagt, var o varannan dag. På helgen kan man få dricka lite vin till maten o smaska lite bulle/glass/godis, men i veckorna får det finnas gränser. Planen är att det får ske vid speciella tillfällen, som då man är bortbjuden (kan kännas oartigt att inte ta bullen, då de ofta ansträngt sig för att jag ska tåla den) eller om det är något annat. Men då menar jag ex. som igår, när jag tillät mig några chokladbitar. Jag tror inte på att det bästa är att ta bort saker o ting helt och hållet, däremot vet var o en vad som är bra och dåligt för den egna kroppen, o rör man sig bara så tror inte jag att det är några problem med att äta vad som helst, under lämpliga förhållanden.

Men, ingen bulle idag! Core ikväll, ska bli kul!

1 kommentar:

Petra sa...

Man vet själv hur man fungerar. För mig brukar det vara allt eller inget. Jag nöjer mig inte med lite hihi. Men helgen får nog bli liite gott iallafall. Härligt med tentan klar! Jag har lite uppgifter kvar men är på god väg! Ha det fint!